joi, 14 februarie 2008

Ame agaru




Ame agaru (1999)
Ame agaru

Regia
Takashi Koizumi
In rolurile principale Akira Terao, Fumi Dan

Tradus in romana, "Dupa ploaie", filmul este povestea unui samurai fara stapan (ronin), care a hoinarit toata viata si nu a putut sa se supuna nimanui, nu din cauza atitudinea sale recalcitrante, ci tocmai din cauza bunavointei sale excesive. Un film dedicat marelui cineast japonez Akira Kurosawa, care a semnat si scenariul, dar realizat dupa moartea sa.

Un elogiu superb al bunatatii si simplitatii vietii traditionale japoneze. Un samurai care nu face decat sa ii multumeasca pe cei din jur, cateodata la limita ilegalitatii. Participa la dueluri cu miza, interzise in acele vremuri, dar doar pentru a castiga niste bani si a oferi o masa celor mai saraci decat el.

Aceasta bunavointa, interpretul principal fiind foarte expresiv in acest sens, ii determina viata. Sotia sa il insoteste peste tot, in speranta ca isi va gasi un stapan. Tocmai refuzul lui de a-i supara pe ceilalti si de a-i face fericiti, ii calauzeste gandurile, ii reveleaza soarta si il face un om bun.

Mesajul final al filmului este: "Degeaba esti fara pereche, daca nu stii cand sa infloresti". O poveste emotionanta, foarte expresiva, filmata in niste decoruri japoneze simple, dar in acelasi timp magnifice.

Nota 9/10
Jovi

6 comentarii:

floare mica spunea...

m-am rasfatat ieri hoinarind pe blogul tau. mi-a placut foarte mult! trec printr-o perioada in care mi-e foame de filme, asa ca intalnirea cu blogul tau a fost o bucurie. am si facut de pe blogul meu un link spre al tau, sper ca nu te deranjeaza!

Monica
http://blanq.blogspot.com

Jovi Filme-cărți.ro spunea...

Multumesc mult pentru aprecieri si pentru link...

Unknown spunea...

cum as putea sa vad si eu Ame agaru?
pleaaase! se gaseste pe net?

Monica

Jovi Filme-cărți.ro spunea...

Eu l-am primit pe net cu titlul romanesc "Dupa ploaie". Acum nu il mai am, dar incerc sa il copiez din nou si sa ti-l trimit pe mail cu un program numit Pando.

floare mica spunea...

iuhuu! multumesc din suflet! pentru martisorul rasarit dupa ploaie!

zi frumoasa,
Monica

Unknown spunea...

As dori si eu filmul! Multumesc!