duminică, 22 februarie 2009

Favoriti personali la Oscar 2009


In aceasta seara se vor decerna Premiile Oscar 2009. Asa cum am precizat anteriorr, o sa imi spun parerea pentru favoritii personali, la cele mai importante categorii, fara sa tin seama de favoritii criticilor sau de bursa zvonurilor. Asadar:

Actor in rol principal-nominalizari:
-Richard Jenkins, in The Visitor
-Frank Langella in Frost/Nixon

-Sean Penn, in Milk
-Brad Pitt, in The Curious Case of Benjamin Button
-Mickey Rourke, in The Wrestler

Sunt interpreti extraordinari, personaje remarcabile, roluri care li s-au potrivit. E foarte greu sa alegi intre cei cinci, dar favoritul meu este, in acest an, Brad Pitt pentru interpretarea lui Benjamin Button


Actor in rol secundar-nominalizari:

-Josh Brolin, in Milk

-Robert Downey jr, in Tropic Thunder
-Philip Seymour Hoffman, in Doubt
-Heath Ledger, in
The Dark Knight

-Michael Shannon, in Revolutionary Road

Nu am oscilat aici prea mult. Desi mi-a placut, de exemplu, Michael Shannon pentru rolul sau episodic si foarte realist din Revolutionary Road sau prestatia lui Philip Seymour Hoffman din Doubt, desi usor nesigura, mi-a ramas in memorie exceptionala interpretare a lui Heath Ledger ca Joker. asa ca mizez pe el.


Actrita in rol principal-nominalizari:
-Anne Hathaway, in Rachel Getting Married-nu am vazut
-Angelina Jolie, in Changeling

-Melissa Leo, in Frozen River-nu am vazut
-Meryl Streep, in Doubt
-Kate Winslet, in The Reader

Nu am vazut doua dintre filmele in care apar actritele de la aceasta categorie, desi le am, insa nu am avut timp. Totusi, mizez pe unul dintre rolurile cele mai bune pe care le-am vazut la Angelina Jolie, asa ca ea este favorita mea.

Actrita in rol secundar-nominalizari:
-Amy Adams, in Doubt
-Penelope Cruz, in
Vicky Cristina Barcelona
-Viola Davis, in Doubt

-Taraji P. Henson, in The Curious Case of Benjamin Button
-Marisa Tomei, in The Wrestler

Daca ar fi sa ma iau dupa ce imi place, as nominaliza pe Marisa Tomei sau pe Penelope Cruz. Insa parca realizarile lor nu sunt asa de importante si esentiale, asa ca o sa spun Viona Davis, pentru prestatia din Doubt.

Cel mai bun film:

-The Curious Case of Benjamin Button

-Milk

-Frost/Nixon

-The Reader

-Slumdog Millionaire

Fara sa mai explic, aleg, spre deosebire de critici, care il vad tot pe Slumdog Millionaire favorit, pe The Curios Case of Benjamin Button. I-am dat nota 10 dupa ce l-am vazut, cititi acolo impresiile.

Cel mai bun regizor:

-Danny Boyle pentru Slumdog Millionaire

-Stephen Daldry, The Reader

-David Fincher-The Curious Case of Benjamin Button

-Ron Howard, Frost/Nixon

-Gus Van Sant, Milk

Il pun pe Danny Boyle aici, trebuie sa ia si filmul asta ceva.

Mai sunt doua categorii la care nu am vazut nici unul din filme, dar ma risc
Cele mai bune filme de animatie:
-Bolt
-Kung Fu Panda
-Wall-E

Cel mai bun film strain:
-Der Baader Meinhof Komplex-Germania
-Entre les murs-Franta


-Revanche-Austria
-Okuribito-Japonia
-Vals Im Bashir-Israel

Niciun comentariu: