Transylvania
Regia
In rolurile principale Asia Argento, Amira Casar
La un film cu un asemenea nume, facut in Romania, ma asteptam la o reliefare mai corecta a zonei transilvane, a oraselor si traditiilor de aici. Cum ceea ce se petrece este o poveste de viata moderna, se putea realiza usor acest lucru.
Din pacate, in afara subiectului propriu-zis, a rezultat un amestec de traditii, o invalmaseala, incat nu mai recunosteam in multe momente unde se petrece actiunea. In Ungaria, in Turcia, in Romania? Muzica alterneaza ca stil si influente, sunt rare momentele in care se aud acorduri traditionale romanesti.
O femeie indragostita, Zingarina, vine pentru prima data pe plaiurile transilvanene, din Franta, pentru a-si recastiga dragostea pierduta, un tigan muzician. Revazandu-l, isi da seama ca acesta nu o mai vrea si, in acel moment, cade intr-o prapastie a disperarii. Incepe o calatorie "initiatica" prin Transilvania, pentru a se redescoperi. Impreuna cu un tigan traficant de orice (aur, instrumente muzicale etc.), dar in acelasi timp un om bun, romantic si care incearca sa o ajute in orice situatie, ea intelege ca viata plina de libertate, fara inhibitii si lipsita de norme sociale este cea pe care si-o doreste.
Filmul debordeaza insa de lipsa a spiritualitatii romanesti. Transilvania este prezentata ca un loc arid, desertic, plin de baruri "desucheate" si tigani nomazi. Exceptie face prezentarea la inceput a unui satuc ardelenesc tipic, cu stradute inguste in panta si case sasesti. Regizorul incearca o imitatie a filmelor lui Kusturica, insa nu reuseste nici pe departe sa ajunga la realismul peliculelor sarbului.
Un film care m-a dezamagit sub aproape toate aspectele.
Nota 4.5/10
Jovi
La un film cu un asemenea nume, facut in Romania, ma asteptam la o reliefare mai corecta a zonei transilvane, a oraselor si traditiilor de aici. Cum ceea ce se petrece este o poveste de viata moderna, se putea realiza usor acest lucru.
Din pacate, in afara subiectului propriu-zis, a rezultat un amestec de traditii, o invalmaseala, incat nu mai recunosteam in multe momente unde se petrece actiunea. In Ungaria, in Turcia, in Romania? Muzica alterneaza ca stil si influente, sunt rare momentele in care se aud acorduri traditionale romanesti.
O femeie indragostita, Zingarina, vine pentru prima data pe plaiurile transilvanene, din Franta, pentru a-si recastiga dragostea pierduta, un tigan muzician. Revazandu-l, isi da seama ca acesta nu o mai vrea si, in acel moment, cade intr-o prapastie a disperarii. Incepe o calatorie "initiatica" prin Transilvania, pentru a se redescoperi. Impreuna cu un tigan traficant de orice (aur, instrumente muzicale etc.), dar in acelasi timp un om bun, romantic si care incearca sa o ajute in orice situatie, ea intelege ca viata plina de libertate, fara inhibitii si lipsita de norme sociale este cea pe care si-o doreste.
Filmul debordeaza insa de lipsa a spiritualitatii romanesti. Transilvania este prezentata ca un loc arid, desertic, plin de baruri "desucheate" si tigani nomazi. Exceptie face prezentarea la inceput a unui satuc ardelenesc tipic, cu stradute inguste in panta si case sasesti. Regizorul incearca o imitatie a filmelor lui Kusturica, insa nu reuseste nici pe departe sa ajunga la realismul peliculelor sarbului.
Un film care m-a dezamagit sub aproape toate aspectele.
Nota 4.5/10
Jovi
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu