Gran Torino (2009)
Gran Torino
Regia Clint Eastwood
In rolurile principale Clint Eastwood, Cory Hardrict
Dom'le, Clint Eastwood asta este un mare om de cinema. Desi unii l-au comparat cu al nostru, Sergiu Nicolaescu, nu stiu de ce s-ar face astfel de comparatie. Mare actor, mare regizor, face niste filme extraordinare, cu subiecte de profunzime. In ultimul timp, datorita poate si varstei dar si intelepciunii, isi alege cu atentie filmele in care joaca sau pe care le regizeaza. Are o pasiune exceptioanala pentru aceasta arta, cu mult deasupra altor semeni ai sai, care aleg filmele comerciale, care aduc incasari pe masura.
Gran Torino este un film care atinge un subiect sensibil si anume rasismul existent in societatea americana si nu numai. Intr-un cartier initial american, de-a lungul timpului, se instaleaza familii de asiatici, thailandezi. Lumea este intr-o continua schimbare, se formeaza gasti de cartier, atat de asiatici, cat si de negri, lumea nu mai este afectata de conservatorism, valorile traditionale americane pier incet-incet. In aceste conditii, pentru Walt Kowalski (Clint Eastwood), decesul sotiei sale echivaleaza cu o crapatura adanca in intreg edificiul pe care a fost construita viata sa.
Un om extrem de hotarat, foarte traditionalist, rasist din convingere, veteran al razboiului din Coreea, devine o tinta pentru gastile de cartier asiatice, atrase de masina construita chiar de el, un Ford Gran Torino din 1972. Vecinul sau cel tanar, Tao, este primul care incearca sa i-o fure, fortat de banda condusa de verisorul sau, care dorea sa il initieze in tainele infractionalitatii. Numai ca Walt este cu ochii pe el si, desi ura impotriva lui este mare, nu il ucide.
Ulterior, in urma presiunii familiei acestuia, il ia sub aripa sa pe tanarul Tao pentru a-l invata pe rand cum sa intre in randul lumii americane, pe care o apreciaza atata: il invata valoarea muncii, felul in care trebuie sa vorbeasca, cum se poate angaja sau cum trebuie sa invite in oras fata pe care o aprecia de atata timp. Schimbarea din Tao nu este insa pe placul gastii de cartier. Este jefuit de uneltele sale, iar, in acel moment, Walt decide sa intervina.
Indemnurile sale rasiste din prima parte se concentreaza acum intr-o relatie de prietenie profunda, nedeclarata decat pe alocuri, pe care o simte alaturi de Tao. Actiunea este unitara, liniara, nu exista prea multe suisuri si coborasuri, fiind concentrata mai degraba pe personaje si pe ceea ce gandesc ele in timpuri diferite, cum isi pot schimba ele conceptiile in decursul unei perioade scurte de timp. Initial catalogat rasist, suparat pe viata si pe toti cei din jurul sau, Walt da dovada insa de sentimente, de tarie sufleteasca. Nu poate placea pe oricine si, din aceasta cauza, e distrat la inceput, pentru a cunoaste cu adevarat pe cei din jur. De aceea, in final, ii place pe asiatici, discuta amical cu ei, ajungand pana si la anterioara mult-hulita Biserica.
Nota 9/10
Jovi
Dom'le, Clint Eastwood asta este un mare om de cinema. Desi unii l-au comparat cu al nostru, Sergiu Nicolaescu, nu stiu de ce s-ar face astfel de comparatie. Mare actor, mare regizor, face niste filme extraordinare, cu subiecte de profunzime. In ultimul timp, datorita poate si varstei dar si intelepciunii, isi alege cu atentie filmele in care joaca sau pe care le regizeaza. Are o pasiune exceptioanala pentru aceasta arta, cu mult deasupra altor semeni ai sai, care aleg filmele comerciale, care aduc incasari pe masura.
Gran Torino este un film care atinge un subiect sensibil si anume rasismul existent in societatea americana si nu numai. Intr-un cartier initial american, de-a lungul timpului, se instaleaza familii de asiatici, thailandezi. Lumea este intr-o continua schimbare, se formeaza gasti de cartier, atat de asiatici, cat si de negri, lumea nu mai este afectata de conservatorism, valorile traditionale americane pier incet-incet. In aceste conditii, pentru Walt Kowalski (Clint Eastwood), decesul sotiei sale echivaleaza cu o crapatura adanca in intreg edificiul pe care a fost construita viata sa.
Un om extrem de hotarat, foarte traditionalist, rasist din convingere, veteran al razboiului din Coreea, devine o tinta pentru gastile de cartier asiatice, atrase de masina construita chiar de el, un Ford Gran Torino din 1972. Vecinul sau cel tanar, Tao, este primul care incearca sa i-o fure, fortat de banda condusa de verisorul sau, care dorea sa il initieze in tainele infractionalitatii. Numai ca Walt este cu ochii pe el si, desi ura impotriva lui este mare, nu il ucide.
Ulterior, in urma presiunii familiei acestuia, il ia sub aripa sa pe tanarul Tao pentru a-l invata pe rand cum sa intre in randul lumii americane, pe care o apreciaza atata: il invata valoarea muncii, felul in care trebuie sa vorbeasca, cum se poate angaja sau cum trebuie sa invite in oras fata pe care o aprecia de atata timp. Schimbarea din Tao nu este insa pe placul gastii de cartier. Este jefuit de uneltele sale, iar, in acel moment, Walt decide sa intervina.
Indemnurile sale rasiste din prima parte se concentreaza acum intr-o relatie de prietenie profunda, nedeclarata decat pe alocuri, pe care o simte alaturi de Tao. Actiunea este unitara, liniara, nu exista prea multe suisuri si coborasuri, fiind concentrata mai degraba pe personaje si pe ceea ce gandesc ele in timpuri diferite, cum isi pot schimba ele conceptiile in decursul unei perioade scurte de timp. Initial catalogat rasist, suparat pe viata si pe toti cei din jurul sau, Walt da dovada insa de sentimente, de tarie sufleteasca. Nu poate placea pe oricine si, din aceasta cauza, e distrat la inceput, pentru a cunoaste cu adevarat pe cei din jur. De aceea, in final, ii place pe asiatici, discuta amical cu ei, ajungand pana si la anterioara mult-hulita Biserica.
Nota 9/10
Jovi
Un comentariu:
Nota 10... Absolut genial. Mi-a placut foarte mult:x emotionant
Trimiteți un comentariu