sâmbătă, 26 ianuarie 2008

Seven Brides for Seven Brothers


Seven Brides for Seven Brothers

Regia
Stanley Donen
In rolurile principale Howard Keel, Jane Powell, Jeff Richards

Imi aduc aminte de film de pe vremea cand cinematografele in Romania erau mereu pline, inainte de 1989, cand stateau spectatorii in picioare doar pentru a urmari un film bun. Si anumite fragmente din "Sapte mirese pentru sapte frati" mi-au urmarit existenta pana cand m-am decis sa il revad.

Aveam cam 10 ani cand l-am vazut prima data si pana ieri trei scene imi ramasesera in memorie: scena dansului de la petrecere hambarului, cea a rapirii viitoarelor mirese si cea a declansarii avalansei. Mi se intampla rar ca anumite pasaje din filmele vizionate acum mai bine de 15 ani sa ma urmareasca.

In general, ma feresc de filmele clasice, defect personal, desi stiu ca multe dintre acestea merita revederea si locul in cinematografia mondiala. Incercarea mea de a ma opri asupra filmelor ultimilor ani ma face sa pierd aspecte esentiale ale istoriei filmului. Iata ca revederea lui mi-a facut o mai mare placere si m-a impresionat.

O comedie spumoasa, o coregrafie de invidiat, actori dansatori aproape de perfectiune. Povestea unei familii izolate in munti, filmul are ca figura centrala pe Adam Pontipee, cel mai mare dintre sapte frati, care pleaca in oraselul cel mai apropiat de ei pentru a-si gasi mai putin o sotie, cat o femeie priceputa la toate, care sa tina o gospodarie, sa calce, sa spele, sa gateasca pentru toti.

Ea incearca atunci sa schimbe totul la ferma si reuseste sa ii transforme pe ceilalti sase Pontapee in adevarati cavaleri si burlaci cautati, astfel incat acestia, la petrecerea de la hambar, reusesc prin dans si curtoazie sa le farmece pe alte fete tinere. Scena de aici este memorabila prin dansul fara pereche, dinamism si confruntare coregrafica dintre frati si ceilalti pretendenti la mana fetelor.

In final, ei copiaza celebra scena a Rapirii Sabinelor de catre romani si le fura pe fete de langa familii in pragul iernii, sperand astfel ca pana in primavara sa le cucereasca inimile, lucru care se si intampla.

Inca un film care trebuie recomandat actualei generatii tinere, lipsita in majoritate de filme simple, dar valoroase.

Nota 9/10.
Jovi

2 comentarii:

Tzuca Bufnitzuca spunea...

Si eu imi amintesc aceleasi scene din acest film pe care l-am vazut in copilarie:).
O sa te urmaresc in continuare .Imi plac recenziile pe care le faci .

Jovi Filme-cărți.ro spunea...

Ma bucur ca iti plac impresiile mele si ca ma vei urmari. Am citit si eu blogul tau. Unele articole-superbe.