joi, 11 decembrie 2008

The Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl



The Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
In rolurile principale Johnny Depp, Orlando Bloom, Keira Knightley, Geoffrey Rush

Vazand zilele trecute cateva minute din partea a treia a Piratilor din Caraibe, m-am gandit sa revad prima parte si sa le urmaresc si pe celelalte doua, pe care le-am pierdut, nu stiu din ce motive. Imi amintesc faptul ca acum 3-4 ani, cand am vazut prima data "Blestemul Perlei Negre" mi-a placut, insa nu mi-au ramas in memorie prea multe lucruri. Rolul lui Johnny Depp, fata lui Barbossa, schelele piratilor de pe nava Perla Neagra.

Un film despre pirati si cu pirati. Imi amintesc si acum, din anii copilariei mele, de un film care m-a urmarit de la cinematograful din Campina, numit "Corsarul". Stiu ca m-a impresionat, m-am intors de cate ori a rulat ca sa il revad, asa de mult mi-a placut, incat in unele momente m-am inchipuit ca fiind unul dintre ei. Am vizionat si altele si despre acesti lupi ai marilor din Evul Mediu am ramas cu parerea ca au fost printre ei si oameni buni, curajosi, care incercau sa salveze bunuri din mainile bogatilor, unii eroi, ajutand marile puteri maritime ale acelor ani in lupta dintre ele.

Filmul se invarte in jurul unui personaj misterios, Jack Sparrow, care pare un pirat solitar, misterios, hazliu, insa ascunde secrete tenebroase. A fost capitanul navei Black Pearl, dar a fost, in urma unei revolte, debarcat pe o insula pustie si lasat sa moara de catre Barbossa, ajuns la comanda si purtatorul altor secrete: vanzarea in cele patru zari a aurului aztec i-a facut pe el si pe subordonatii lui sa se transforme in schelete umblatoare, fara posibilitatea de a reveni la o viata normala decat in momentul recapatarii lui si a jertfei de sange.

Nu vreau sa dezvalui povestea in amanunt, este cunoscuta de iubitorii filmului. Insa, aceasta revedere mi-a facut placere, poate mai mult decat prima data. Am regasit in Johnny Depp actorul care ma incanta in Edward Scissorhands, un pirat nepasator parca in ale vietii, insa calculat si urmarindu-si cu orice mijloc propriul interes (a fost si nominalizat in 2004 la Oscarul pentru cel mai bun actor in rol principal). Aventurile lui si ale celor care il urmeaza sunt pline de suspans, desi pare de la sine inteles ca sfarsitul sa fie cu happy-end si previzibil. Un film care are multe ingrediente, majoritatea reusite pentru genul respectiv: aventuri, horror, romantic, fantastic.

Nota 8/10
Jovi

Niciun comentariu: