marți, 22 iulie 2008

Harry Potter and the Philosopher’s Stone




Harry Potter and the Philosopher’s Stone (Harry Potter 1)

Regia
Chris Columbus
In rolurile principale Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint, Richard Harris

Saptamana aceasta mi-am pus in gand sa vad toate filmele Harry Potter, desi primele doua parti le-am vazut de cateva ori in anii trecuti, partea a treia am vazut-o o singura data, dar in conditii foarte proaste si, de aceea, nu am retinut mai nimic din ea, iar pentru ultimele doua parti din cele aparute pana acum in cinematografe nu am citit decat cartile. Seria mi-a placut mereu, un bun mijloc de delectare pentru mine, de aceea, cand ocazia a aparut, am imprumutat DVD-uri si am purces la drum.

"Harry Potter si Piatra Filozofala" este prima parte a seriei si cea care ne introduce in lumea plina de basm si de fantezie a vrajitoriei, a castelului Hogwarts si a principalelor personaje. O poveste arhicunoscuta acum in toata lumea, mai ales de catre copii, dar marturisesc o poveste care m-a atras si pe mine inca o data (inca un indiciu ca sunt inca un copil): un copil de 11 ani, Harry Potter (Daniel Radcliffe-sunt curios cati dintre fanii seriei sau privitori ii cunosc numele interpretului principal), ai carui parinti au murit de mana lui Cap-de-Mort, este chemat la Castelul Hogwarts, o renumita scoala de vrajitorie pentru a cunoaste tainele acestor mistere si a continua munca parintilor sai.

Pe drum, in Expresul de Hogwarts, isi intalneste viitorii prieteni, boboci si ei, si anume pe Ron Wesley si pe Hermione Granger, alaturi de care va avea multe peripetii pe culoare scolii, in casa lui Hagrid, unul dintre profesori, mai apropiat sufletelor lor sau in Padurea Interzisa.

Intamplarile din aceasta prima parte in legatura cu piatra filozofala sunt destul de intinse ca timp si ca semnificatie, primordiala fiind intentia regizorului si scenaristilor de a prezenta personajele si a stabili in acest prim film legaturile dintre ele.

MI-a placut mult ideea de a prezenta publicului o poveste care se intinde pe mai multi ani si cu noi si noi intamplari. Desi mi-a placut mai mult "Lord of the Rings", si Harry Potter se numara printre filmele-poveste favorite.



Nota 8/10
Jovi

Niciun comentariu: