vineri, 20 iunie 2008

The Bridges of Madison County




The Bridges of Madison County

Regia
Clint Eastwood
In rolurile principale Meryl Streep, Clint Eastwood, Annie Corley

Dupa cum am mai spus anterior pe blogul meu, judec filmele dupa propriile criterii. Nu ma pricep prea mult la tehnica regizorala, la calitatea imaginii sau a scenariului, poate nici macar a interpretarii tehnice a rolurilor. Toate "recenziile" mele sunt personale si ating doar anumite calitati sau defecte ale filmelor: anume subiectele placute sufletului meu, modalitatea de a te relaxa la urmarirea filmului, trairile mele de moment, actorii favoriti, aspectele care imi dau de gandit si pot da si celor apropiati, incursiunile psihologice.

Din toate aceste puncte de vedere, pot spune ca filmul "Podurile din Madison County" este unul dintre cele mai frumoase pe care le-am vazut eu vreodata. Atinge o tema foarte sensibila si anume aceea a dragostei aparute intr-un moment cand casatoria devine monotonie si modalitatea cea mai rationala de rezolvare a situatiei. Povestea in sine este trista in sine insa, ratiunea lasand loc nefericirii.

Un fotograf (Robert Kincaid-Clint Eastwood) trimis de prestigioasa revista "National Geographic" ajunge in districtul Madison pentru a face poze faimoaselor poduri acoperite. Din intamplare, ajunge la ferma Francescai (Meryl Streep), o frumoasa femeie italianca si casatorita in Iowa, singura acasa pentru cateva zile, care duce o viata neconforma cu aspiratiile ei si complet plictisitoare (retin aici mesele de familie, in care ea sta doar si serveste in linistea poruncitoare a sotului si a copiilor).

Si devin prieteni si apoi rapid intr-o dragoste. Timpul nu este in favoarea lor, sotul ei se va intoarce in patru zile, dar aceste clipe ii vor schimba toata viata. Deciziile ei sunt umbrite de timpul scurt si de ratiunea preponderenta. Sa plece cu el? Vor suferi toti cei din jurul ei, iar dragostea lor nu va avea niciodata intensitatea zilelor de la ferma. Sa ramana acasa? Va plange si se va gandi toata viata cum a pierdut o dragoste asa de mare, singura cu adevarat intensa din viata ei. Iar toata aceasta zbatere a ei este privita din perspectiva copiilor (ajunsi maturi) care ii citesc jurnalul lasat lor prin testament.

Un film superb, despre triumful dragostei asupra timpului si victoria (totusi temporara) a ratiunii asupra sentimentelor. O interpretare magistrala a lui Meryl Streep si un mesaj al personajului ei: "Faceti tot ce trebuie pentru a fi fericiti în aceastã viata! Exista atat de multa frumusete!"

Nota 10/10
Jovi

Niciun comentariu: