duminică, 18 mai 2008

Swept Away



Swept Away
In rolurile principale Madonna, Adriano Giannini

Intotdeauna am fost impresionat de oamenii care s-au descurcat in imprejurari neobisnuite si cu mijloace minime. De aceea, inca printre lecturile mele favorite se numara "Robinson Crusoe", de Daniel Defoe, iar un film care mi-a placut mereu este "Cast Away" (Naufragiatul), cu Tom Hanks in rolul principal (ca tot mi-am reamintit de el, o sa incerc sa il revad zilele acestea). Prin urmare, aveam ceva asteptari de la acest film, desi Madonna nu a fost niciodata o mare actrita.

Amber Leighton (Madonna) este o femeie bogata si deosebit de snoaba, absolut respingatoare din punct de vedere al caracterului. Nu este fericita si, de aceea, incearca sa se poarte cu toti cei din jurul ei ca si cu niste scalvi. Aceasta atitudine ajunge la culme la bordul vaporului care o duce din Grecia in Italia, intr-o vacanta planuita de sotul ei, impreuna cu niste prieteni.

Aici il intalneste pe pescarul Giuseppe (Adriano Giannini), caruia ii face viata pe vas un calvar. Desi este vizibil atras de ea, totusi intr-un final va izbucni impotriva tiraniei ei. In clipa in care barca lor pneumatica se va sparge datorita mofturilor lui Amber, naufragiaza impreuna pe o insula pustie, in care aparent nu se afla nimic de mancare si nici urma de civilizatie.

Urmeaza o parte ciudata a filmului, irealista, complet diferita de tot ce am vazut in altele de acest gen (gen "Laguna albastra"). El jura razbunare si, intrucat stia toate trucurile pescaresti, va reusi sa faca rost de mencare (pesti, caracatite). Si, vrea sa si-o faca sclava si apoi iubita: o bate, o pune sa ii sarute mainile, sa ii spele hainele murdare si ea cedeaza.

Nu imi pot inchinui cazuri in care o femeie inteligenta poate iubi un barbat dupa toate aceste chinuri la care este supusa. Si cu atat mai mult patos, dupa ce cu o zi inainte primea palme sau ii spala chilotii cu miros de peste.

Un film slab ca actiune, desi parea, in inceputul naufragiului, promitator. Nu este, de altfel, de mirare ca filmul a castigat cinci premii Zmeura de Aur, printre care „Cel mai slab film” si „Cea mai slaba actrita”. Dupa acest film, Madonna a jurat să nu mai joace intr-un film vreodata.

Nota 5.5/10
Jovi

Niciun comentariu: