luni, 22 septembrie 2008

The Libertine





Libertinul (2005)
The Libertine
In rolurile principale Johnny Depp, Samantha Morton

Spuneam mai demult pe acest blog ca unul dintre actorii care personal imi plac si, mai cu seama, imi placeau mai demult, in speta Johnny Depp, s-a pierdut in ultimul timp in roluri mediocre, in filme de acelasi gen. In special, in filme care ilusteaza trecutul, insa fara a aduce o crestere propriului act cinematografic. Iar acest film din anul 2005 (inaintea altei dezamagiri, Sweeney Todd) confirma parerea mea.

Sincer acum, nu prea am ce sa povestesc despre acest film. Inceput tulburator, prin cuvintele chiar ale eroului, contele de Rochester, care ne dezvaluie ca vom fi tulburati de povestea lui. Una care mi se pare din ce in ce mai tipica pentru anii Evului Mediu tarziu, o epoca a decadentei, mai cu seama sexuala, in care cei puternici pot dispune fara temeri de cei fara de mijloace.

Contele de Rochester este un aristocrat depravat, care o tine intr-o petrecere continua, dintr-un bordel in altul, fara rusine atat fata de sotia sa, cat si fata de rege. O singura calitate are si anume inclinatia sa spre teatru, fiind un cunoscut autor de piese, de poezii si dramaturgul preferat al curtii britanice. La Londra, cunoaste o femeie care ii ia mintile si pe care o indruma sa devina o renumita actrita. Dar care il foloseste doar, ajungand el insusi in situatia sa devina un barbat milog dupa dragostea ei, fara succes insa.

Chiar daca figura istorica a contelui de Rochester este deosebit de interesanta, filmul nu s-a dovedit asa, fiind de multe ori extrem de fad si gol in exprimare. Sau asa mi s-a parut mie. Prea seamana cu o adaptare pentru televiziune.

Nota 4/10
Jovi


Niciun comentariu: