duminică, 31 august 2008

City of Angels




Ingerul Pazitor (1998)

City of Angels


Regia

Brad Silberling

In rolurile principale Nicolas Cage, Meg Ryan

Un film pe care am tinut sa il revad dupa aproape 10 ani. Imi amintesc cand, in timpul studentiei mele, Meg Ryan era actrita mea favorita si, cand a aparut acest film la cinematografele din Brasov, l-am vazut de doua ori in zile consecutive. Atunci am fost impresionat, iar acum, desi am crezut ca il privesc cu un ochi mai critic, totusi mi-a placut aproape la fel de mult.

Seth (Nicolas Cage) este unul dintre ingerii din Los Angeles, care are ca misiune sa conduca persoanele muribunde spre Rai. Ingerii locuiesc in bibliotecile orasului, asculta gandurile oamenilor care citesc prin salile de lectura, discuta pe cladirile inalte, se intalnesc la asfintit pe malurile oceanului. Seth insa e diferit. La un spital la care "supraveghea" moartea unei persoane, se indragosteste de doctorita Maggie (Meg Ryan), care tocmai pierduse un pacient.

Invizibil pentru restul oamenilor, devine vizibil doar pentru persoanele pentru care isi doreste acest lucru. Alegerea lui este ea, iubirea pare posibila, atractia dintre ei este evidenta. Numai ca nemurirea lui este obstacolul care pare sa fie de netrecut pana in ziua cand afla ca pana si el are dreptul la liberul arbitru. Si trebuie sa aleaga intre viata vesnica si dragostea dintre el si Maggie (caderea ingerului).

Meg Ryan face unul dintre cele mai bune (si simpatice) roluri din cariera ei si acelasi lucru il pot spune si despre Nicholas Cage. Nu tipicul finalului m-a deranjat (cand l-am vazut prima data, imi spuneam ca e primul film american vazut de mine care nu are "Happy-end"), ci felul in care a fost realizat si regizat (prea usor de anticipat, fara pic de tragism si emotie).

Un film despre dragostea imposibila, un film care dovedeste ca si ingerii pot cadea si pot determina astfel ca dragostea imposibila poate deveni posibila si realizabila, macar temporar.

Cele mai frumoase cuvinte din film:
“Daca ai fi stiut ca asta se va intampla....Ai mai fi facut-o?”
“As vrea sa-i mai simt macar o data...mireasma parului ei...un sarut al gurii ei...o atingere a mainii ei...apoi o vesnicie de singuratate."





Nota 9/10
Jovi


2 comentarii:

Anonim spunea...

am dat azi de blogu tau shi imi place ideea ta...imi plac filmele pe care le prezinti(deshi nu toate).bafta multa

super tare city of angels iar googoo dolls-iris e ireproshabil

Jovi Filme-cărți.ro spunea...

Multumesc pentru aprecieri si bafta...sper sa te multumesc in continuare
Intr-adevar si filmul si melodia sunt deosebite, pe gustul meu...
Te astept cat mai des pe blog.